Akademia Dynamiczna Tożsamość (adT)

Projekt. Międzynarodowa koalicja współdziałania na rzecz dialogu międzypokoleniowego, rówieśniczego oraz podmiotowości dla każdego, jako szansa w środowisku szkolnym dla wsparcia dzieci i młodzieży, poprzez budowanie jednej, jasnej, wspólnej ramy dla nich od nas dorosłych – by czuli się wysłuchani, zauważeni i bezpieczni.

KTO? CO? JAK? DLACZEGO?

KTO? Sieć ludzi, wymiany myśli i doświadczeń profesjonalistów, praktyków w dziedzinie edukacji, profilaktyki, wychowania i (nowych mediów) w Polsce i za granicą powołana w 2014 roku przez dwie organizację: Fundację Citizen Projekt (Polska) i Ezzev Foundation (The Netherlands).

CO? Edukacja medialna i informacyjna oraz profilaktyka realizowana poprzez dialog między pokoleniami na konkretny temat w kontekście, zderzenie treści medialnych, własnych pasji, umiejętności krytycznego, kreatywnego patrzenia na wydarzenia, autorefleksję tworzymy i testujemy narzędzia, dobre praktyki, scenariusze wykorzystując narrację obrazami (gramatyka języka filmowego), obecność online (nowe technologie, gry w technologii Augmented Reality) i komunikację.

Budujemy wspólnie sieci wymiany myśli i doświadczeń profesjonalistów: teoretyków, praktyków w dziedzinie edukacji, profilaktyki i nowych mediów w Polsce i za granicą.

JAK? Dlatego spotykamy się z nauczycielami szkół podstawowych, ponadgimnazjalnych w sesjach warsztatowych, ze studenatmi kierunków psychologicznych i pedagogicznych. Poruszamy się w obszarach: Edukacja i wychowanie w dobie Internetu – tożsamość (online) i społeczeństwo; edukacja medialna, informacyjna i profilaktyka: dialog rówieśniczy a dialog między pokoleniami. Dzięki pracy projektem pragniemy zintegrować międzynarodową sieć praktyków i ekspertów ze szkołami (kadrą i uczniami) oraz ich otoczeniem. Chcemy poprzez spotkania, dyskusje i zajęcia praktyczne rozpowszechniać wyniki naszych projektów, aby aktywnie łączyć wyniki pracy środowisk lokalnych zajmujących się profilaktyką, edukacją i wychowaniem z międzynarodowymi doświadczeniami i ewaluacją postępującego rozwoju narzędzi oraz metod edukacyjno-dydaktyczno- profilaktycznych.

DLACZEGO? Młodzież ma dużo problemów tożsamościowych wynikających z obecności online i Internetu w ogóle. Młodzi ludzie mają umiejętności techniczne, wiedzą jak używać technologię, ale robią to bez autorefleksji i nieefektywnie dla samorozwoju. A wzmacnia istniejące nieporozumienia międzypokoleniowe widoczne w trudnym dialogu. Każdy, kto uczy się bądź pracuje w określonym środowisku, ma inne doświadczenia, które zebrane razem, mogą stworzyć innowacyjną bibliotekę dobrych praktyk i które warto wykorzystywać oraz rozpowszechniać w Polsce i za granicą. Zapraszamy do współdziałania i udziału w pracy online, wyszukiwania materiałów dydaktycznych i informacji o sesjach czy warsztatach na naszej stronie. Szukamy i będziemy razem szukać dróg wsparcia młodzieży w rozwoju ich pasji i tworzenia alternatyw zachowań z szacunkiem do nich. To droga do stymulowania zarówno umiejętności krytycznego, twórczego myślenia, rozwoju umiejętności zawodowych jaki i podnoszenie jakości pracy w grupie, relacji międzypokoleniowych i rówieśniczych.

ZAPRASZAMY – WŁĄCZAJ SIĘ W NASZE DZIAŁANIA!

A TAK ZACZĘŁO SIĘ W 2014 r. W Gdańsku, 9 października 2014 roku odbyło się pierwsze, otwarte spotkanie (sesja szkoleniowo-warsztatowa) nauczycieli, wychowawców, pedagogów i osób zainteresowanych znaczeniem edukacji medialnej dla rozwoju młodzieży, podnoszenia własnych umiejętności i ideą otwarcia się na nowe formy i narzędzia edukacji. Tego dnia ogłosiliśmy oficjalnie, że Akademia Dynamiczna Tożsamość (adT) rusza. Zaczęliśmy wtedy budowanie wspólnej sieci wymiany myśli i doświadczeń profesjonalistów: teoretyków, praktyków w dziedzinie edukacji, profilaktyki i nowych mediów w Polsce i za granicą.

Projekt E-LAB DT w latach 2014-2016 realizowała: Fundację Citizen Project: http://www.foundationcitizenproject.eu/home/ i rekomendowane przez: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień http://gcpu.pl/

SESJE SZKOLENIOWO-WARSZTATOWE ORGANIZOWANE BYŁY W RAMACH EDUKACYJNEGO PROJEKTU:

„E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Warsztatowa metoda: konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online.”

O PROJEKCIE E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ.

Trudno jest ludziom młodym i dorosłym zdobyć kompetencje medialne i informacyjne widziane jako świadome korzystanie z mediów masowych oraz rozmaitych zasobów informacji. Dlatego łatwo jest być manipulowanym przez kontent w mediach [reklama, wiadomości, sponsorowane formaty i formy: teleturnieje, artykuły] przygotowywany przez nadawców tego przekazu medialnego, którzy znają metody i sposoby wykorzystywania języka mediów i naszych zachowań i reakcji. W dobie Internetu świat zmienił się na tyle, że mamy większy dostęp do wymiany treści, a publikowana treść dociera do nas w takich dużych ilościach i tak szybko jak nigdy dotąd. Dlatego problem braku kompetencji medialnych i informacyjnych rozwiniętych na wystarczającym poziomie zamierzamy wspólnie rozwiązywać udostępniając nową dydaktyczną metodę warsztatową i narzędzia edukacyjne. Autorami projektu byli: Beata Staszyńska-Hansen i Onno Hansen-Staszyński. Realizator: Fundacja Citizen Project. Projekt dofinansowany ze środków Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014-2016).

więcej o projekcie:

https://www.facebook.com/ELABDT.org

AKADEMIA DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ (adT) to międzynarodowa koalicja współpracy.

Fundacja Citizen Project (Polska),

Ezzev Foundation (Holandia),

Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień (Polska).

KONTAKT:

PREZES ZARZĄDU FUNDACJI: Beata Staszyńska-Hansen M: 502 589 842 E: staszynska.beata@gmail.com